2010 szerintem legjobb albumai

2011.02.07. 09:23

Elhanyagoltam eléggé blogot, az utóbbi hetekben nem sok új zenével tudtam megismerkedni. Elsősorban vizsgákra készültem, de nem mellékesen saját zenei projektem új anyagán is sokat dolgoztam. A meghallgatni való albumok terén tetemes a restanciám, de ezt lassacskán elkezdem ledolgozni. Viszont, mivel olyan trendi dolog manapság 'best of..' listákat gyártani, az idei év első - jócskán megkésett - bejegyzése az én 2010-es 'best albums' listámat mutatja be. Semmi Top 10 vagy ilyesmi, az összes olyan albumot felírtam ide, mely számomra valamiért kiemelkedik a mezőnyből. Természetesen nem hallottam a tavalyi év összes megjelenését, így az alábbi lista is egy szerény merítés legjavának mondható. Sorrendet nem állítottam fel, minek is tettem volna. Ezekre az albumokra mind szeretettel gondolok és viszonylag gyakran hallgatom őket.

Beach House: Teen Dream - A feltámadt és újraértelmezett dream pop legjobbja.

Best Coast: Crazy For You - Surfer rock, vagy  mi a szösz. Egyszerű, de nagyszerű.

Caribou: Swim - Sokan írtak erről az albumról, nem véletlenül, mert nagyon jó lett.

Cherry Ghost: Beneath This Burning Shoreline - Ez a zene pont annyi retró összetevőt tartalmaz, amennyitől kellően korszerű tud lenni.

Fabulous Diamonds: Fabulous Diamonds II - Minimalista, kísérletező, krautrockos duó Ausztráliából. Nem a tömegek zenéjét készítik, de én kedvelem őket.

Fol Chen: Part II - The New December - Őket is sokan méltatták.

Gonjasufi: A Sufi and A Killer - Jó sok hangminta és loop nagyon ügyesen összerakva.

Harvey Milk: A Small Turn Of Human Kindness - A sludge veteránjainak nagy dobása.

Holy Fuck: Latin - Az elektronikus zsáner egyik kiemelkedő alkotása.

Jónsi: Go - Ettől vidám lesz az ember.

Julia Stone: The Memory Machine - Írtam róla itt a blogban. Szép, szép, szép.

Laurie Anderson: Homeland - Sokat vártunk rá, megérte.

Lights Out Asia: In The Days Of Jupiter - Sűrű, magasztos, zajos, szép.

Lorn: Nothing Else - Elektronikus zene, tele remek saját ötletekkel. Sokszor hallgatom.

Maximum Balloon: Maximum Balloon - David Sitek nem tud mellényúlni.

Mono: Holy Ground NYC Live - Japán egy kevésbé japános kincse.

Mountain Man: Made the Harbor - Róluk is megemlékeztem a blogban.Szívderítő neofolk.

Oneida: Rated O - Írtam erről az albumról is, mert bizony nagyon rendben van.

Perfume Genius: Learning - A sokasodó hálószoba-projektekből messze kiemelkedik.

PVT: Church With No Magic - Valóban jó elektronikus zene ausztráliából. Nem úgy, mint pl. a Pendulum....

Radio Dept: Clinging To a Scheme - Sokat írtak már róluk, én csak hallgatom őket.

Rolo Tomassi: Cosmology - Erős, sodró, hangos, remek.

Shearwater: The Golden Archipelago - Egyre jobb lemezeket csinálnak. Pl. ezt is.

Sleigh Bells: Treats - Hogyan is hiányozhatnának erről a listáról pont ők? :)

Swans: My Father Will Guide Me a Rope To the Sky - Írtam róla. Számomra kötelező és maradanó darab.

The Body: All The Waters Of The Earth Turn To Blood - Részletesen lásd a blogban. Eszelős.

The Chap: Well Done Europe - Hallgassa meg ezt a lemezt, aki még nem tette. 

Trans Am: Thing - Remek album, kíváncsi vagyok a folytatásra.

Under Byen: Alt Er Tabt - Tőlük mindent szeretek, ezt is.

We'll Die Smiling: Avant Garde - Zajos és ígéretes.

Women: Public Strain - Újra jönnek izgalmas zenék Kanadából.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenekahetesrol.blog.hu/api/trackback/id/tr842643798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása